Fil Yorgunluğu

iş bu sözleşme ile potansiyelinizin kısıtlı olmasına bakmaksızın yazma,çizme hususundaki ısrarlarınızı görüp, bunu nüktedanlığın sınırlarına vurarak hem acıma hem saygıyla karşılayıp-yedim ama beğenmedim- akabinde gösterrmiş olduğunuz çabalardan ötürü ve/veya ornitorenklerin evcilleştirilmesi hususundaki çabalarınıza istinaden, yetkin bir mühendis olma yolundaki çablarınızı hoşgörüyor ama yazmanın çizmenin size bir arpa boyu kadar yarar sağlamayacağı TC 1545 sayılı kanun hükmünde kararnamesiyle belirlenmiş olup, gereğinin yine şahsın kendi tarafından yapılması uygun görülmüştür.

İmza
Devletlü Padişahım Çok Yaşa Kayı Boyu

Paraf
Bat dünya bat. Şarkısı kaldı yarıda, aklı kaldı karıda. Sebep olanın ocağı batsın.

Üzüm gözlüm Gilbert, Arnie nerde ayıptır sorması?

1 Nisan 2009 Çarşamba


What's eating gilbert grape?(1993)

Önceden yazdım diye hatırlıyorum ama bugün tekrar izledim ve yine hayran oldum film ekibine(makyözünden tut prodüktörüne )

neyse! sittir edip açıp dallıyoruz budağa, çapağa salıyoruz kendimizi. Filmin yönetmeni Lasse Hallström, bunun haricinde herhangi bir filmi yok izlediğim. bu da benim cehaletim, olsun varsın. Vurucu noktaların ilkiyle burda muhattap oluyoruz keza adam iyi bir yönetmen olmasa elindeki genç kadrodan bu kadar şahane bir yapı kuramazdı. Oyuncu kadrosu tanıdık ama henüz toylar. Bu da daha cazip yapıyor olayı.

film sessiz sakin tekdüze bir emerikın kasabasında, zeka geriliği bulunan kardeşi Arnie'ye bakmakla sorumlu Gilbert'ın hikayesi etrafında gelişiyor. Kasabaya gelen güzel karavancı ablanında olaya dahil olmasıyla beraber 1 haftalık bir heyecan silsilesine giriyor Gilbert efendi. Bu çocuğun kimi kimsesi yok mu peki? zavallı Arniecağızın babası intihar etmiş, annesi ise 250 kiloluk bir obez, yani zaten hayatı zor olan insanların, Arnie ile beraber iyice sabır testlerine gark olması. Sabır taşı olsa çatlar yarebbim demesi çerçevesinde gelişiyor.

VE evet asıl nakavta sebebiyet veren bölüm burası legen "veyteminıt" derii, Gilbert rolünde Johnny Depp( tam anlamıyla Oğuz Atay'ın Tutunamayanlar romanının sonuna yerleştirdiği Tutunamayanlar Ansiklopedisinde yer edecek bir karakterin fazlasıyla üstünden geliyor)

Juliett Lewis(karavan abla, 1 haftalık kaçamağını uzun vadeli düzeyli bir ilişki ile süslemeye çalışan çok ama çok ama çok güzel bir kadın, ama güzelliği şirin mizacının yanında tuzla buz oluyor vs...)

ve efenim, benim bu filmi izleyene kadar kendisinden nefret ettiğim, adını duymaktan hoşlanmadığım nev-i şahsına münasır insan Leonardo DiCaprio(Arnie; henüz 18ine yeni girmeye çalışan ama zeka yaşı 4 ü geçemeyen bir çocuk ki bu düzeyde bir oyunculuk performansı göstermesi afedersiniz beni bir göt etti,anlatamam!, hassiktir diyorsunuz, filmde sürekli arnie'ye odaklanıyorsunuz- belki filmin bütünlüğü açısından zararlı ama adamı izlemek zevk veriyor insana)

oyunculuk açısından kesin bir tatmin söz konusu, üzerinde tartışma göstermeyecek kadar kesin bir seviyeye sahip.
O yıl birkaç dalda oscar, golden globe ve türevlerine aday gösterilmiş film ve kadrosu. Şaşırtıcıdır ki O yıl yardımcı erkek rolüne aday gösterilen leonardo abimiz, The Fugitive(kaçak sanırım) de tommy lee jones'a kaybetmiş(bir başka o daha genç, sonra veririz bi ara oskarı davası. bkz edward norton american history x)

neyse çok dağılmadan toparlamak lazım. Senaryo sahibi abiyi de araştırdım, elle tutulur gözle görülür başka bi cacığı yok. Peter Hedges, kendisini isteyenler takip edebilir. Filmin imdb notu 7.7, çok tatmınkar değil bence. Gerçi çok yüzeysel bir ölçüdür, arap atı kıvamına sokmamak lazım değil mi?

Son not: Eğer bu tavsiyemi dinleyipte izlerseniz, son sahne için dualarınızı bekliyorum.

-Say thank you, Gilbert!Thank you!

0 yorum:

Yorum Gönder

  © Blogger template Brownium by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP